Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Εκφράσεις με το νερό

           
  • κάνω μια τρύπα στο νερό: αποτυγχάνω
  • βάζω το νερό στ' αυλάκι: οδηγώ μια υπόθεση σε καλό δρόμο
  • χάνω τα νερά μου: βρίσκομαι σε αμηχανία εξαιτίας αλλαγής
  • είμαι ή βρίσκομαι έξω από τα νερά μου: δεν κατέχω το αντικείμενο
  • σαν τα κρύα τα νερά: εξαιρετικής ομορφιάς
  • τον φέρνω στα / με τα νερά μου: προσεταιρίζομαι κάποιον, κάνοντάς τον να συμφωνεί μαζί μου
  • ένα ποτήρι νερό: η στοιχειώδης φροντίδα και περιποίηση σε κάποιον
  • το αίμα νερό δε γίνεται: οι οικογενειακοί δεσμοί δεν επιτρέπουν έχθρητες
  • έσπασαν τα νερά: άνοιξε ο αμνιακός σάκος και πλησιάζει η ώρα του τοκετού
  • βάζω νερό στο κρασί μου: γίνομαι πιο διαλλακτικός ή λιγότερο απαιτητικός
  • πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό: είμαι ανίκανος να αντιμετωπίσω την παραμικρή δυσκολία
  • κολυμπά σαν δελφίνι στο νερό
  • σηκώνει νερό η κουβέντα, το πράγμα σηκώνει νερό     
  • δε δίνει του αγγέλου του νερό
  • είναι του γλυκού νερού
  • πήγε στη βρύση και νερό δεν ήπιε
  • μέσα στο νερό
  • δεν έπεσε η ζάχαρη στο νερό
  • το ξέρει/ το έμαθε νεράκι
  • κι εγώ θα κουβαλώ στο γάμο σου νερό με το κόσκινο
  • να μετρήσει τα νερά
  • κάνει νερά
  • πίνω νερό στ’ όνομά του
  • ρίχνω νερό στον μύλο του
  • χάσαμε τα νερά μας, είμαστε έξω από τα νερά μας
  • κι από την πέτρα βγάζει νερό
  • ίσα βάρκα ίσα νερά
  • ήρθε το βόδι απ' το νερό
  • ήπιε της άρνας/της αρνησιάς/της λησμονιάς το νερό
  • βγάζει νερό με το καλάθι
  • κοπανίζει το νερό μέσα στο γουδί
  • μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό
  • τον φέρνω με τα / στα νερά μου
  • πάω με τα νερά του
  • ήπιε το αμίλητο νερό
  • θολώνω τα νερά
  • ψαρεύω σε θολά νερά
  • ό,τι είπαμε, νερό κι αλάτι
  • τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα / τα νερά
  • έδωσε γη και ύδωρ
  • θα μου κόψεις το νερό να μην ποτίσω τα λάχανα;
  • περνάει το νερό κάτω από την ψάθα
  • δε στάζει νερό από τα χέρια του
  • πάω προς νερού μου
  • είπαμε το νερό νεράκι
  • τα έκανα θάλασσα         
  • βρέχει καρεκλοπόδαρα
  • τα μάτια σου τρέχουν ποτάμι
  • μπήκε το νερό στο αυλάκι      
  • βρεγμένη σανίδα που σου χρειάζεται...
  • ας το πάρει το ποτάμι
  • διάφανο σαν νερό
  • ο βρεγμένος δε φοβάται το νερό 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.